Головним завданням спеціальної реабілітації є досягнення максимальних результатів в роботі над формуванням усного мовлення вихованців та створення відповідного мовленнєвого середовища.

Для вирішення цього завдання у комплексі реабілітаційних заходів, спрямованих на розвиток здібностей і можливостей дітей з особливими потребами, проводиться робота над формуванням та розвитком мови, усного мовлення, над словесним наголосом, темпом, злитністю, ритміко-інтонаційними особливостями та виразністю усного мовлення учнів з порушенням слуху.


Вчитель-логопед на початку і в кінці навчального року проводить:

- обстеження усного і писемного мовлення дитини за допомогою експрес методик;

- складає індивідуальні плани логопедичної корекції для кожної дитини з комплексними порушеннями у тісній співпраці з іншими фахівцями та визначає актуальну найближчу зону розвитку;

- організовує і проводить логопедичні заняття відповідно до індивідуальних планів логопедичної роботи;

- проводить консультації для батьків, вчителів, вихователів, інших фахівців центру щодо результатів діагностики та результативності реабілітаційної роботи з кожною дитиною.


Педагогічна реабілітація передбачає

- заняття з логоритміки, завданням яких є проведення психолого-педагогічних заходів щодо подолання психофізичних і мовленнєвих порушень у дітей з важкими розладами мовлення.

Головна мета занять – подолання мовленнєвих порушень шляхом корекційно-розвиткового формування рухової сфери дітей через поєднання і взаємодію слова, музики і руху, виховання відповідного світогляду, творчодіяльносних , комунікативних компетентностей;

- заняття з ритміки, завданням яких є робота над автоматизацією навичок вимови з використанням елементів фонетичної ритміки та виразністю усного мовлення через комплексне впровадження всіх доступних вихованцям центру музично – естетичних видів діяльності, а саме:

- знайомство з елементарною теорією музики;

- із засобами музичної виразності;

- рухи під музичний супровід;

- гра на музичних інструментах;

- образно – пантомімічна діяльність;

Завдання соціально – побутової реабілітації

v інформування та консультування вихованців та членів їх сім’ї з питань соціально-побутового направлення;

- адаптаційне навчання сімей вихованців;

- формування навичок самообслуговування;

- прищеплення навичок користування технічними засобами реабілітації;

- формування життєвих понять і уявлень.

Змістом фізкультурно-оздоровчої реабілітації є лікувальна фізкультура, завданням якої є:

- забезпечення диференційованого підходу до дітей відповідно до стану фізичного здоров’я та медичних діагнозів їх захворювання;

- формування у дітей навичок і вмінь самостійного виконання фізичних вправ;

- розвиток пізнавальних інтересів, формування позитивних мотивацій щодо зміцнення свого здоров’я.

В центрі обладнана тренажерна зала з кабінетом лікувальної фізкультури та сенсорна кімната, устатковані стиплерами сучасних модіфікацій, профілакторами Євменова, велотренажерами, «домашнім стадіоном», масаж ерами стоп, «сухим дощем», «сухим басейном», «тунелем», біговою доріжкою та іншим розвитковим ігровим обладнанням.

Медична реабілітація передбачає

- патронажний супровід вихованців медичними працівниками, відповідне інформування та консультування їх батьків щодо медичної реабілітації;

- традиційні методи лікування;

- медично – оздоровчі заходи.

Соціально – психологічна реабілітаціяпроходить через

- психологічне консультування;

- психотерапію;

- психологічну допомогу сім’ї (навчання життєвим навичкам, персональної безпеки соціального спілкування, соціальної незалежності);

- сприяння у вирішенні особистих проблем;

- консультування з правових питань;

- навчання навичкам дозвілля і відпочинку.


Професійна реабілітація передбачає

- профорієнтацію вихованців;

- інформування та консультування вихованців та їх сімей про професії, доступні для людей з особливими потребами та щодо їх допрофесійної підготовки і вибору професії в майбутньому.

Кiлькiсть переглядiв: 891

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.