Біонергопластика
Біонергопластика – це поєднання рухів артикуляційного апарату з рухами рук.
Мета використання біонергопластики:
- розвивати координацію рухів, дрібної моторики пальців рук, органів артикуляції;
- нормалізувати м’язовий тонус;
- подолати синкенезію, гіперкінези, спастичне застигання пальців руки в неприродному положенні;
- формувати кінестетичне відчуття напруження та розслаблення;
- активізувати мовленнєву та інтелектуальну діяльність дитини;
- розвивати пам'ять, увагу, зорове й слухове сприйняття;
- формувати вміння діяти за словесними інструкціями;
- адаптувати вправи біоенергопластики до рухових, неврологічних і психологічних особливостей дітей з ЗНМ, ускладнені стертою формою дизартрії.
“Зайчик”
На землі сніжок лежить, (планові рухи руками, розвести їх над “землею”)
Зайчик по сніжку біжить.
(Пальчикова фігурка, “зайчик”)
Мерзнуть вушка,
(Згинати й розгинати пальці – “Вушка”)
Мерзнуть лапки,
(Ворушити всіма пальцями, згинаючи і розгинаючи їх).
Бо без валянців
(Утворити немовби дві “мисочки” долонями)
Та шапки.
(Двома долонями зобразити над головою шапку: однойменні пальці обох рук торкаються один одного; розводячи лікті, розвести притиснуті пальці, округлити фігуру й піднести над головою).
«Їжачок»
Їжачок – хитрячок.
(“Їжачок – з’єднати долоні разом з пальцями вгору);
Голочки гостренькі,
(великі пальці – на себе, решту перекреслити й поворушити ними).
Ось Грибки під дубком (“Дерево)
Він збира маленькі (“Гриби”)
“Коники”
По гладенькому столі
Пальчики стукочуть.
(Стукати голосніше)
То не пальчики, ні-ні
Коники цокочуть
(Стукати ритмічно, цокаючи язиком).
Цок-цок-цок, цок-цок-цок,
За місток.
(“Місток” – поставити руки (паличкою” одна на одну)
За млинок
(“Млинок” – крутити кулачками один над одним)
Цок-цок-цок, цок-цок-цок, (“Коник”).
В чисте поле, за лісок (“Дерево”)
Цок-цок-цок, цок-цок-цок, (“Коник”)
Потім знову в дитсадок. (“Дах” на головою)
Коментарi