Інноваційні технології, які використовуються в навчально-виховному, реабілітаційному процесі

Практичне використання інтерактивних методів у початкових класах для дітей з порушенням слуху

Час не стоїть на місці, життя вимагає нових підходів до навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами. З інтересом вивчаю педагогічну літературу, знайомлюся з інноваційними технологіями, використовую у своїй роботі нетрадиційні методи і форми. Надаю перевагу інтерактивним методам навчання. Адже інтерактивне навчання створює комфортні умови навчання, при яких учень відчуває свою успішність, що робить продуктивним сам освітній процес.

Основні свої завдання вбачаю у:

· розвиток творчих здібностей школярів;

· особистісно – орієнтоване навчання дітей з особливими освітніми потребами;

· створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини з порушенням слуху;

· розвиток учнів через гру;

· урізноманітнення форм і методів навчання.

У своїй роботі впроваджую інноваційні технології, поєдную групові та індивідуальні форми роботи.

Застосовую елементи інтерактивних, комп’ютерних технологій та формування творчої особистості.

Працюю над розвитком навчальних, інтелектуальних і творчих можливостей учнів початкових класів з порушенням слуху.

Віддаю перевагу таким інтерактивним прийомам та методам:

· акваріум;

· асоціативний кущ;

· кубування;

· мікрофон;

· навчаючись – учусь;

· казкотерапія;

· рольова гра.

«Асоціативний кущ»

Зупинюсь детальніше на методі побудови асоціативного куща. На початку роботи я визначаю одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам`яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім другорядні. Я фіксую відповіді у вигляді асоціативного «куща» , який поступово розростається. Даний метод універсальний, бо може використовуватися під час вивчення будь – якої навчальної дисципліни і на всіх етапах уроку. Спробую це довести.

На уроках читання побудова «асоціативного куща» може бути схемою, що поступово складається учнями під керівництвом учителя.

/Files/images/novini/макогон13.jpg

На уроках мови побудова «асоціативного куща» також може бути схемою, що поступово складається учнями під керівництвом учителя.

Дуже багатий матеріал для застосування методу побудови асоціативного куща містить у собі навчальна програма з природознавства.

Так при вивченні теми «Природа», дітям пропонується визначитися,що таке природа? У підсумку будується «асоціативний кущ».

/Files/images/novini/макогон14.jpg

Вивчаючи тему «Кругообіг води у природі» у 2 класі та пояснюючи учням стани води, доцільно побудувати з учнями такий асоціативний кущ під керівництвом вчителя, а потім у 3 і 4 класах доповнюється самими учнями де і розростається новими гілками.

/Files/images/novini/макогон15.jpg

Асоціативний кущ «Зима»

/Files/images/novini/макогон16.jpg

Асоціативний кущ «Сніг»

/Files/images/novini/макогон17.jpg

/Files/images/novini/макогон18.jpg

Виходячи з вищезазначеного, на практиці необхідно використовувати інтерактивні форми в цілому, або ж взявши елементи, які більш доцільні до дітей певного класу.

Кiлькiсть переглядiв: 1229

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.