Інноваційні технології, які використовуються в навчально-виховному, реабілітаційному процесі
Практичне використання інтерактивних методів у початкових класах для дітей з порушенням слуху
Час не стоїть на місці, життя вимагає нових підходів до навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами. З інтересом вивчаю педагогічну літературу, знайомлюся з інноваційними технологіями, використовую у своїй роботі нетрадиційні методи і форми. Надаю перевагу інтерактивним методам навчання. Адже інтерактивне навчання створює комфортні умови навчання, при яких учень відчуває свою успішність, що робить продуктивним сам освітній процес.
Основні свої завдання вбачаю у:
· розвиток творчих здібностей школярів;
· особистісно – орієнтоване навчання дітей з особливими освітніми потребами;
· створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини з порушенням слуху;
· розвиток учнів через гру;
· урізноманітнення форм і методів навчання.
У своїй роботі впроваджую інноваційні технології, поєдную групові та індивідуальні форми роботи.
Застосовую елементи інтерактивних, комп’ютерних технологій та формування творчої особистості.
Працюю над розвитком навчальних, інтелектуальних і творчих можливостей учнів початкових класів з порушенням слуху.
Віддаю перевагу таким інтерактивним прийомам та методам:
· акваріум;
· асоціативний кущ;
· кубування;
· мікрофон;
· навчаючись – учусь;
· казкотерапія;
· рольова гра.
«Асоціативний кущ»
Зупинюсь детальніше на методі побудови асоціативного куща. На початку роботи я визначаю одним словом тему, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам`яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім другорядні. Я фіксую відповіді у вигляді асоціативного «куща» , який поступово розростається. Даний метод універсальний, бо може використовуватися під час вивчення будь – якої навчальної дисципліни і на всіх етапах уроку. Спробую це довести.
На уроках читання побудова «асоціативного куща» може бути схемою, що поступово складається учнями під керівництвом учителя.
На уроках мови побудова «асоціативного куща» також може бути схемою, що поступово складається учнями під керівництвом учителя.
Дуже багатий матеріал для застосування методу побудови асоціативного куща містить у собі навчальна програма з природознавства.
Так при вивченні теми «Природа», дітям пропонується визначитися,що таке природа? У підсумку будується «асоціативний кущ».
Вивчаючи тему «Кругообіг води у природі» у 2 класі та пояснюючи учням стани води, доцільно побудувати з учнями такий асоціативний кущ під керівництвом вчителя, а потім у 3 і 4 класах доповнюється самими учнями де і розростається новими гілками.
Асоціативний кущ «Зима»
Асоціативний кущ «Сніг»
Коментарi