2. Спитати про незрозумілі слова та пояснити їх значення (діти з ТПМ рідко питають «Що означає слово…..?»)
3. Поділити текст на частини (абзаци).
4. Скласти план з опорними словами з тексту( 2-3 слова в кожному пункті) або за готовими картинками або за схематичними дитячими малюнками до кожної частини.
5. Підібрати до слів –дій (дієслів) та слів- ознак (прикметників) з тексту слова близькі за значенням.
6. Переказати за словесним або картинним планом. Використовувати навідні запитання при труднощах переказу.
Як переробити текст?
1. Змінити послідовність слів у готовому реченні. (1 клас)
2. Пропустити неважливі слова
3. Замінити одне слово на інше близьке за значенням (синонімом, займенником)
4. Замінити декілька слів іншими словами близькими за значенням і змінити порядок слів у реченні
5. Замінити словосполучення на образні засоби мовлення (4 – 5 клас)
Коментарi