ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

  • Навчіться перевіряти справність слухо­вого апарату дитини.
  • Ознайомтеся зі спеціальними технічними засобами, які сприятимуть ефек­тивності освітнього процесу.
  • Учень має сидіти достатньо близько, добре бачити вчителя, однокласників та унаочнення. Він повинен чітко бачити ар­тикуляційний апарат усіх учасників освітнього процесу.
  • Використовуйте якомога більше унаоч­нень.
  • Перед тим, як розпочати повідомлення нового матеріалу, інструкцій щодо ви­конання завдання тощо, переконайте­ся, що учень дивиться на вас і слухає.
  • Використовуйте роздатковий матеріал, що найповніше передає зміст уроку.
  • Переконайтеся, що всі слова в тексті зрозумілі. За можливості спрощуйте текст.
  • Ініціюйте мовленнєве спілкування уч­ня. Не перебивайте його, дайте можли­вість висловити думку.
  • Час від часу переконуйтесь, що учень вас розуміє.
  • Якщо ви повідомляєте складний матері­ал, що містить терміни, формули, дати, прізвища, географічні назви, доцільно надати його учневі у письмовій формі.

Рекомендації для вчителів-предметників та вихователів, що працюють з дітьми, яким встановлено КІ

· Заохочувати дитину відгукуватись на своє ім’я, коли вона чує його.

· Перш ніж почати розмову з дитиною, залучіть увагу дитини, звертаючись до неї по імені.

· Залучати дитину в процес спілкування, говорячи своїм звичайним голосом. Не залишайте без уваги кожну спробу дитини вступити у вербальний контакт та збільшуйте об’єм своїх висловлювань. Говоріть чітко, не підвищуючи голосу, не поспішаючи, висловлюйте одну й ту ж думку різними словами.

· Робити перерви у висловлюваннях, давати дитині можливість проаналізувати сприйняту інформацію.

· В момент вступу в розмову іншої дитини вказувати на неї або назвіть її по імені, щоб дитина з імплантом обернулася в напрямку співбесідника.

· Якщо вербальна та соціальна взаємодія представляє собою труднощі для дитини, пред’являти їй зразки такої взаємодії в групі ровесників.

· Обговорювати з іншими фахівцями теми, що пройдені на уроках, щоб можна було користуватись цим матеріалом для проведення індивідуальних занять з дитиною.

· При спілкуванні з дитиною звертатись до неї з того боку, де встановлений імплант. Якщо у дитини два імпланта, говорити біля того вуха, яке краще чує.

· Створити максимальну тишу в приміщенні, закривши вікна і двері і звівши до мінімуму відволікаючі шуми.

Кiлькiсть переглядiв: 471

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.