Загальні відомості про заклад
Комунальний заклад освіти «Криворізька спеціальна школа «Сузір’я» Дніпропетровської обласної ради» відповідно до Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» за змістом реабілітаційних заходів є закладом нового типу і належить до установ психолого-педагогічної реабілітації та здійснює комплексну реабілітацію дітей з порушеннями слуху і дітей з тяжкими порушеннями мовлення, в тому числі і дітей з інвалідністю відповідно до державних соціальних нормативів у сфері реабілітації.
Головним завданням діяльності закладу загальної середньої освіти
є надання якісних освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами та забезпечення їх ефективної якісної реабілітації, успішної соціалізації з перспективою на успішну інтеграцію в суспільство.
Освітні послуги, тобто базову середню освіту діти з порушеннями слуху та діти з тяжкими порушеннями мовлення отримують у спеціальній школі безкоштовно.
Особливістю навчання є те, що за Типовими навчальними планами у спеціальному загальноосвітньому навчальному закладі, починаючи з першого класу, проводиться комплексна корекційно-розвиткова робота з предметно-практичного навчання, лікувальної фізкультури, ритміки, логоритміки, розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання та формування вимови, корекції розвитку, корекції мовлення, комунікативної діяльності з метою корекції первинних і вторинних відхилень у розвитку учнів. Зокрема, це усвідомлення дітьми з особливими освітніми потребами своїх можливостей, санітарних норм, соціальних ролей, розуміння прав та обов’язків, що сприяють подальшій соціалізації учнів.
Освітній процес здійснюється у достатньо обладнаних кабінетах:
- кабінети початкових класів;
- кабінет предметно-практичного навчання;
- кабінет української мови та літератури;
- кабінет біології;
- комп’ютерний клас;
- кабінет української жестової мови;
- кабінет математики;
- кабінет української мови та білінгвального навчання.
Щодо створення останнього кабінету варто відзначити, що заклад одним із перших в Україні впровадив у практику роботи двомовне навчання нечуючих на основі білінгвального методу, коли національна словесна та національна жестова мови виступають як рівноправні засоби освітньо-реабілітаційного процесу (з 1991 року жестова мова офіційно визнана мовою нечуючих людей).
Трудове навчання здійснюється на базі навчально-трудової майстерні.
Коментарi