Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються кваліфікованими корекційними педагогами закладу та включають в себе психолого-педагогічні, медичні, фізичні, соціально-побутові та інші послуги згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в закладі надаються з урахуванням індивідуальних можливостей учнів (вихованців) з метою розвитку та формування компетентностей для самостійного життя, зокрема:
- для учнів (вихованців) з порушеннями слуху — психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога), спрямовані на максимальне збереження та розвиток залишкового слуху, формування вимови, розвиток усного мовлення дітей із спостереженням за динамікою розвитку їх слухової функції; компенсаторний розвиток з використанням української жестової мови, білінгвальний підхід до якісного засвоєння навчального матеріалу з усіх навчальних предметів (інтегрованих курсів);
- для учнів (вихованців) з тяжкими порушеннями мовлення — психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога), спрямовані на корекцію порушень мовленнєвої системи та ускладнень, які їх супроводжують (порушень усного та писемного мовлення, вторинної затримки психічного розвитку, розладів емоційно-вольової сфери тощо).
Корекційно-розвиткова робота з дітьми з порушеннями слуху та з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення протягом року є невід’ємною складовою усього освітньо-виховного та корекційного процесів, що організовується у закладі як у першу так і у другу половину дня.
В закладі проводиться:
v психологічна;
v компенсаційно-діяльнісна;
v корекційно-музично-ритмічна;
v кізкультурно-спортивна;
v лікувально-відновлювальна;
v корекційно-логопедична;
v сурдопедагогічна допомога.
Здобувачі освіти, отримують корекційні послуги за такими напрямками:
v психологічна корекція та психологічний супровід;
v розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення, розвиток слухового сприймання;
v формування вимови;
v корекція мовлення;
v корекція розвитку;
v ритміка;
v логоритміка;
v лікувальна фізкультура.
Корекційна робота проводиться на основі індивідуально-диференційованого підходу за адаптованими або авторськими програмами, розробленими в закладі вчителями-дефектологами.
Вся корекційно-розвиткова робота зі здобувачами освіти здійснюється з активним використанням:
v цифрових індивідуальних слухових апаратів (швейцарська фірма «Bernafon», «Oticon»);
v комп’ютерного комплексу з корекційно-розвитковою програмою «Живий звук» для індивідуальної корекційної роботи та виявлення розвитку слухової та мовленнєвої функції;
v комп’ютерних комплексів з корекційно-розвитковою програмою «Живий звук» для індивідуальної та групової корекційної роботи з можливістю графічного вводу та виведення інформації на великий екран;
v комп’ютерних слухових тренажерів з програмами забезпечення «Видима мова», «Живий звук», «Світ звуків», «Адаптація-Лого»;
v сучасних комплектів музично-акустичної апаратури у вільному звуковому полі.
Коментарi