РЕЗОЛЮЦІЯ СЕМІНАРУ

В зв’язку з посиленням уваги української громадськості та батьків нечуючих дітей до проблем якості навчання і виховання та у зв’язку з уведенням (з 2009 р.) в реєстр навчальних предметів загальноосвітніх спеціальних шкіл для глухих дітей та дітей зі зниженим слухом нового навчального предмета «Українська жестова мова» виникла необхідність визначення цілеспрямованих дій відповідних державних і недержавних структур щодо забезпечення сприятливих умов для їхнього навчання, виховання, реалізації особистісного потенціалу в умовах дитиноцентризму.
Учасники семінару,
  • беручи до відома Резолюцію № 3445 Генеральної Асамблеї ООН «Декларація про права інвалідів від 9.12.1971; Конвенцію про професійну реабілітацію і зайнятість інвалідів ; Резолюцію Європейського Парламенту про жестові мови від 17.06.1988; Рекомендацію Європейського Парламенту «Послідовна політика реабілітації інвалідів» від 6.10.1992; Резолюцію 48/96 Генеральної Асамблеї ООН «Стандартні правила забезпечення рівних можливостей для інвалідів»; Конвенцію ООН про права інвалідів від 16.01.2006; Закони України: «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 12.06.2007; «Про реабілітацію інвалідів в Україні» від 15.01.2009;
  • заслухавши виступи учасників семінару щодо напрацьованих науково-теоретичних і методичних засад білінгвального навчання, вивчення української жестової мови у спеціальних загальноосвітніх закладах для дітей глухих та зі зниженим слухом;
  • враховуючи напрацьований досвід, висвітлений на відкритих уроках, індивідуальних заняттях та засіданні «круглого столу»;
підтверджують необхідність підвищення якості освіти дітей глухих та зі зниженим слухом і підтримують в цілому запропоновані шляхи здійснення білінгвального навчання та вивчення УЖМ як окремого навчального предмета.

Учасники семінару звертаються з наступними пропозиціями:

· до МОНмолодьспорту:

а) ввести предмет «УЖМ» з підготовчого, 1-12 класу для спеціальних загальноосвітніх шкіл для дітей глухих і зі зниженим слухом в інваріантну частину по 2 год. на тиждень;
б) відкрити спеціальність з підготовки вчителів УЖМ у вищих педагогічних навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації педагогічного профілю;
в) сприяти впровадженню білінгвального навчання в системі засобів навчання і реабілітації дітей глухих та зі зниженим слухом відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»;
г) виходячи з того, що проблема навчання і виховання дітей глухих та із зниженим слухом на сьогодні є досить складною через важкість самого дефекту слуху, а також через наявність багатьох супутніх захворювань у переважної більшості таких дітей, що потребують лише спеціального навчання, здійснюваного педагогами-дефектологами, зберегти мережу спеціальних загальноосвітніх шкіл та шкіл-інтернатів для дітей з вадами слуху;
д) провести Всеукраїнську науково-практичну конференцію з питань здобуття вищої освіти особами з вадами слуху спільно з Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України, ЦП УТОГ.

· до Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОНмолодьспорту:

сприяти виданню і розповсюдженню навчально-методичних, навчально-роздаткових та інших матеріалів для білінгвального навчання: вивчення предмету «УЖМ»;
а) методичного посібника до програми «УЖМ» для підготовчого, 1-12 класів для дітей глухих і зі зниженим слухом (автор – Адамюк Н.Б.),
б) білінгвальної програми з УЖМ для дошкільних закладів компенсуючого типу 1-4 роки навчання (автор – Дробот О.А.),
в) дидактико-методичного забезпечення для вивчення «УЖМ» нечуючими дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку (автори – Дробот О.А., Зборовська Н.А.),
г) відеокомплекту «Українські народні казки в перекладі УЖМ» (автори: Грищенко Є.С., Стьопкін В.В.); д) розробити методичні рекомендації, в яких визначити посадові обов’язки вчителя УЖМ;

· до Центрального правління УТОГ:

а) спільно з Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України завершити затвердження (прийняття) «Концепції білінгвального навчання»;
б) спільно з Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України провести курси підготовки вчителів УЖМ з виданням ліцензованих посвідчень про присвоєння відповідної кваліфікації;
в) розробити комплекс програм для системи підготовки перекладачів жестової мови в Українському товаристві глухих;
г) сприяти вирішенню питання щодо підготовки вчителів УЖМ у державних вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації;

· до Інституту спеціальної педагогіки НАПН України:

а) розробити інструктивно-методичні матеріали про кабінет УЖМ в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах для дітей глухих і зі зниженим слухом;
б) розробити систему оцінювання знань, умінь, навичок учнів загальноосвітніх спеціальних шкіл для дітей глухих та зі зниженим слухом на уроках УЖМ;
в) опублікувати матеріали ІІІ Всеукраїнського науково-практичного семінару у збірнику наукових праць «Жестова мова й сучасність»;
г) надавати дієву допомогу педагогічним працівникам та методистам обласних Інститутів післядипломної педагогічної освіти;

· до регіональних управлінь освіти і науки, адміністрацій спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей глухих та зі зниженим слухом:

а) сприяти викладанню предмета «УЖМ» вчителями з числа нечуючих як носіїв жестової мови відповідно до Пояснювальної записки зазначеної навчальної програми;
б) при атестації педагогів на предмет визначення рівня знання і володіння УЖМ залучати в якості членів комісії носіїв ЖМ;
в) увести у посадові обов’язки педагогічних працівників, у тому числі практичного психолога та соціального педагога загальноосвітніх спеціальних шкіл вимогу щодо досконалого володіння УЖМ;
г) сприяти співпраці педагогічних працівників шкіл з науковцями Інституту спеціальної педагогіки НАПН України з метою забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу навчально-реабілітаційного процесу;
д) створити кабінети УЖМ у кожному спеціальному ЗНЗ для дітей глухих та зі зниженим слухом;

· до правління Об’єднання нечуючих педагогів (ОНП):

а) сприяти ефективному добору високопрофесійних кадрів для викладання предмету «УЖМ» у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах для дітей глухих та зі зниженим слухом;
б) з метою взаємообміну досвідом проводити тематичні навчально-практичні семінари вчителів УЖМ;
в) сприяти розробці навчально-методичної наочності для уроків УЖМ та оснащення кабінету УЖМ.
Кiлькiсть переглядiв: 2102

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.