Технологія інтерактивного навчання

Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної активності за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів.

Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання в співпраці), де учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання. Педагог виступає в ролі організатора процесу навчання, лідера групи. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем. Воно ефективно сприяє формуванню цінностей, навичок і вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером учнівського колективу.

Переваги інтерактивного навчання

/Files/images/novini/меденець2.jpg

На уроках інформатики та факультативних заняттях з інформатики використовую такі інтерактивні технології:

1) Вправа «Мозковий штурм»

Учні по черзі висловлюють всі свої думки з приводу поставленого питання.

2) Вправа «Ажурна пилка»

Це метод, що поєднує і групову, і фронтальну роботу. Малі групи працюють над різними завданнями, після чого переформовуються так, щоб у кожній новоствореній групі були експерти з кожного аспекту проблеми.

Робота в змінних групах (парах) дає непоганий результат при вивченні нового матеріалу.

Наприклад, при вивченні теми «Текстовий процесор. Введення, редагування, форматування текстового документа» в 6 класі спочатку формується три групи. Перед кожною сформованою групою ставиться завдання – опрацювати новий матеріал. Наступний етап – робота в змінних групах для обміну одержаними знаннями. Пари тричі формуються з учасників різних груп. Таким чином, кожен з учнів має змогу виступити як у ролі вчителя, так і в ролі учня. Це хороші умови для розвитку самореалізації особистості учня.

3) Вправа «Мікрофон»

Учні по черзі висловлюються з приводу проблеми, передаючи один одному уявний “мікрофон”. Один учень може почати відповідь, а інший – доповнює, завершує відповідь.

Цей прийом дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає змогу вільно висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, переконливо.

4) Вправа «Незакінчене речення» («кодування відповіді»).

Учням пропонується перелік запитань у вигляді незакінчених речень та перелік відповідей. Учні встановлюють відповідність між першим та другим списками.

Наприклад, при вивченні теми «Правила поведінки в комп’ютерному класі» учням пропонується на інтерактивній дошці встановити відповідність між початком і кінцем речення.

Не вмикай комп’ютер без… чистими і сухими
Не торкайся … екрана монітора
Сиди на відстані … дротів і розеток
Не торкайся… не менше 50см від екрана монітора
Не клади речі на… клавіатуру
Руки повинні бути… дозволу вчителя
Висновки:

інтерактивні методи навчання дозволяють залучити до роботи всіх учнів класу, сприяють виробленню соціально важливих навичок роботи в колективі, взаємодії з колективом, навичок проведення чи підтримки дискусії, обговорення запропонованих тем.

Меденець Ольга Василівна, уроки інформатики, факультативні заняття
Кiлькiсть переглядiв: 457

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.