Конспект уроку з розвитку мовлення в 4 класі

Тема. Текст, його будова.

Методична мета демонстраційного уроку, здійснення проекту «Національна самобутність українського народу». Використання інноваційно – комунікаційних технологій в навчально –виховному процесі спеціальної школи.

Мета:

- навчальна: формувати вміння будувати тексти за певною структурою; вчити впорядковувати деформований текст; переставляти речення відповідно до логіки загального змісту; узагальнити та систематизувати знання учнів про народні свята України; поглибити та систематизувати уявлення учнів про пори року.

- корекційно – розвивальна: формувати вміння регулювати силу і висоту голосу, темпу мовлення, під час монологічних та діалогічних висловлювань; автоматизувати сформовані вимовні навички; продовжувати розвивати мовленнєве дихання та навички самоконтролю над звуковимовою під час практичного засвоєння основних типів синтаксичних конструкцій; розвивати слухо-зорове сприймання , слухову пам'ять , увагу, формувати внутрішній слух, спряжено - відображене мовлення; поширювати та активізувати словесно-жестовий словник учнів шляхом залучення їх до роботи в умовах створеного середовища словесно – жестової двомовності; сприяти розвитку когнітивних процесів, логічного мислення, пам’яті та уваги; сприяти зростанню пізнавального інтересу учнів до предмету використовуючи інформаційно – комунікаційні технології.

- виховна: виховувати любов до рідної землі, рідного слова; учити шанувати традиції та обряди народу, пробуджувати інтерес до спадщини рідного краю.

Мовленнєвий матеріал: Я так думаю…., я вважаю,що це…, я гадаю…, я згоден(-а) …., я дізнався(-лась) нового про …,речення,словосполучення, текст; зачин,основна частина, кінцівка; оживає,пробуджується,прокидається. Бурульки, дерева,трава,бруньки,сонечко, птахи,гнізда, струмки.

- Яким був сьогодні урок?

- Чого корисного дізнались?

- Текст «Прийшла весна», текст «Зимові свята»

Методи навчання на уроці: білінгвальний метод навчання, «асоціативний кущ», «мозковий штурм», «робота в парах», розповідь вчителя, діалог, колективна робота, ігрові моменти.

Методично-дидактичне забезпечення: плакат із записом девізу уроку; таблиця з деформованим текстом; ілюстрації на тему: «Зима», «Весна»; полотно для складання «павутинки»; плакат з кросвордом, ребусом; презентація до уроку.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку. Створення емоційного фону уроку.

1. Привітання дітей.

Вчитель: Діти, до нас на урок сьогодні завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

Добрий день!

Вітаємо ми вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо!

2. Рефлексія

- Діти, який у вас настрій? Покажіть своєю «рукою».

(Кожен учень вивішує піктограму «руки», визначивши настрій на початку уроку)

3. Фонетична хвилинка

Вчитель: Як ви чуєте? Ваші апарати працюють добре?

Вчитель: - Який контрольний звук?

Вчитель: - На уроці говоріть правильно, зрозуміло, з наголосом.

Вчитель: - Промовте з рухами голосні : а,о,у,е,і.

- Додаємо приголосний – с -.

- Промовимо склади: са, со, су, се,сі.

- Назвіть слова з звуком – с - .

- Складіть речення зі словом «свято».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Що ми будемо робити на уроці?

- Девіз нашого уроку:

Щоб робота в нас кипіла, працювати будем:

Швидко! Дружно! Вміло!

1. «Асоціативний кущ». Складання «павутинки».

Вчитель: Діти, назвіть словосполучення та слова пов’язані з зимою. (На дошці – зображення «сніжинки». Учні називають слова пов’язані з зимою , вчитель пише їх на промінчиках навколо сніжинки.)

2. Відгадування кросворду «Зимові свята».

1.Свято, яке ми святкуємо 7 січня…

2.Улюблене свято дорослих та дітей..

3.Його ми чекаємо 19 грудня…

4.Це відбувається 19 січня….

Вчитель: Назва якої пори року у нас утворилась?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель: А зараз відгадайте загадку.

(Учні читають загадку)

Була біла, снігова.

Прийшла зелена, трав’яна.

Вчитель: Діти, яке свято буде завтра?

Вчитель: А що ви читали і знаєте про це свято?

Вчитель: А зараз ми подивимось, як же зустрічаються Зима та Весна.

- Хто хоче бути Зимою та Весною?

(Виходять Весна та Зима, між ними відбувається діалог).

Вчитель: Зачекайте, не сперечайтеся, годі вам. Сьогодні ж таке свято.

(Вчитель звертається до класу)

- Діти , а яке сьогодні свято?

Вчитель: Тож ось вам «валентинки», як символ дружби та кохання. Сідайте та працюйте разом з нами.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо вчитись правильно будувати текст.

(Робота з деформованим текстом)

Вчитель: Погляньте на екран.

- Прочитайте написане.

(Учні спряжено читають текст використовуючи КЖМ)

Святий Миколай приносить уночі слухняним діткам подарунки. Напередодні Нового року прикрашаємо ялинку, чекаємо в гості Діда Мороза. На Різдво ходимо колядувати, бажаємо людям добра, здоров’я, щастя. Освячуємо воду, кропимо нею будинок, тварин на Водохреща.

В народі кажуть: - «Скільки днів – стільки свят».

Зима щедра на свята.

Вчитель: Діти, як ви гадаєте що це?

Вчитель: Так, дійсно, це окремі речення.

- Про що в них розповідається?

Вчитель: Для того, щоб це був текст, його треба правильно побудувати.

Текст – це будинок. (слайд)

Вчитель: Скільки частин у будинку? (слайд)

(показ частини будинку - фундаменту)

Вчитель: - Що це?

Вчитель: Це фундамент будинку.

У тексті це – зачин.(прикріпляє табличку).

Вчитель: Знайдіть, де зачин цього тексту? Прочитайте…

Вчитель: Що будують далі? (слайд)

Вчитель: А у тексті це основна частина.

Знайдіть та покажіть (прочитайте) цю частину.

(показ частини будинку - даху)

Вчитель: Що це? (слайд)

Вчитель: Вірно, в тексті ця частина називається – кінцівка.

Вчитель: Хто знайде, яка кінцівка тексту?

Вчитель: - Як можна назвати наш текст?

3. Каліграфічна хвилинка (5хв)

Вчитель: Відкрийте зошит.

- Покладіть його похило.

- Скажіть гарно звук –с-. Напишіть букву – с - .

- Запишіть рядок.

- Сс свято Стрітення.

- Зверніть увагу, що слово Стрітення пишеться з двома буквами – н - .

ІV Фізкультхвилинка (4хв)
V. Закріплення вивченого на уроці. (7хв)

Робота в парах з текстом « Весна».

Вчитель: Зараз нове завдання. Треба замінити картинки словами. Але спочатку прочитаймо текст.

(Учні спряжено читають текст використовуючи КЖМ)

(При читанні звертається увага на закінчення слів)

/Files/images/novini/макогон19.jpg/Files/images/novini/макогон1901.jpg

Вчитель: Працювати будете парами.

- Візьміть олівці і виконайте завдання.

Вчитель: А зараз перевірте себе.

(На екрані текст, діти читають та при потребі виправляють помилки).

Вчитель: Діти, що ми з вами створили?

Вчитель: Назвіть частини тексту.

Для вас творче завдання додому: записати складений текст в зошит. Підібрати прислів’я про весну.

VІ. Підсумок уроку. Оцінювання діяльності учнів на уроці.

- Ось і закінчився наш урок. Яким був сьогодні урок? (Відповіді дітей)

- Що нового дізналися на уроці? (Відповіді дітей)

Рефлексія

- Діти, який у вас настрій в кінці уроку? Покажіть своєю «рукою».

(Кожен учень вивішує піктограму «руки», визначивши настрій на кінець уроку ).

Вчитель: Я бажаю вам щоб завжди на уроках був тільки позитивний настрій.

Кiлькiсть переглядiв: 2163

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.